Spam je prav gotovo eden izmed najbolj nepriljubljenih »stranskih učinkov« interneta…
Njegova največja težava pa je, da je dejansko nemogoče ugotoviti pošiljatelja sporočila. Oglaševanje s spamom je izredno poceni, zato se podjetjem izplača že, če se na spam odzove le manjše število potrošnikov.
V Sloveniji je, tako kot v Evropski uniji, uzakonjena možnost »opt – in«, kar pomeni, da podjetje potrošniku lahko pošilja neželeno elektronsko pošto le, če potrošnik to izrecno dovoli, na primer se prijavi na listo ali izjavi, da želi prejemati reklamna obvestila. Za kršitelje so predpisane visoke kazni in lahko jih prijavite tržni inšpekciji. Težave se torej pojavljajo predvsem s spami iz tujine.
Opozarjamo tudi na to, da je kar 70 % vsebine spamov zavajajočih in goljufivih. Pošteni ponudniki tako enostavno ne poslujejo!
Izogniti se jim je skoraj nemogoče, lahko pa težavo uspešno omilimo s primerno programsko opremo, ki filtrira neželjena reklamna sporočila. Dokaj enostavno in učinkovito je tudi kreiranje posebnega e-poštnega naslova, ki ga uporabljate izključno za nakupovanje po internetu.
Naš nasvet: na spame se ne odzivajte in jih ne odpirajte. Nevarni so zato, ker lahko z virusi, ki jih (nekateri) vsebujejo, okužite računalnik.