Razlike med stvarno napako in garanciijo ter uveljavljanje pravic iz tega naslova kot to predvidevata Zakon o varstvu potrošnikov in Obligacijski zakonik.
Stvarno napako lahko potrošnik uveljavlja za vsak izdelek, ki ga kupi od prodajalca.
Potrošnik mora o napaki obvestiti prodajalca v 2 mesecih od odkritja napake (to imenujemo subjektivni rok).
Po preteku 2 let od nakupa prodajalec ne odgovarja več za stvarno napako (objektivni rok).
Stvarno napako se uveljavlja le pri prodajalcu.
Potrošnik lahko zahteva po lastni izbiri:
– odpravo napake ali
– vračilo dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
– zamenjavo za nov brezhiben izdelek ali
– vračilo plačanega zneska
Reklamacijo iz naslova stvarne napake lahko potrošnik uveljavlja za vsak kupljeni izdelek, ki ima garancijo ali garancije nima. Potrošnik se zaradi napake na izdelku, za katerega je bila dana garancija, odloči za uveljavljanje pravice do reklamacije zaradi stvarne napake, če ne želi uveljavljati garancijo, ki za ta izdelek sicer obstaja.
Iz naslova stvarne napake lahko potrošnik napako reklamira pri prodajalcu v roku 2 mesecev (subjektivni rok) od odkritja stvarne napake, oziroma v roku 2 let (objektivni rok), ko je bilo blago prevzeto s strani kupca.
Potrošnik lahko zahteva:
- Odpravo napake
- Vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako
- Zamenjavo blaga
- Vračilo plačanega zneska
Pri uveljavljanju pravic iz tega naslova mora potrošnik prodajalcu v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da izdelek pregleda. Prodajalec mora v roku 8 dni podati potrošniku pisen odgovor.